Schola Pragensis 2.0: nová generace veletrhu přivedla desítky tisíc studentů  

Marketingová startegie
Newslettery
Offline kampaň
PPC
Projektové vedení
Sociální sítě

Případová studie
Schola Pragensis

„Veletrh Schola Pragensis potřeboval nový koncept a nádech. Díky energickému, věcnému a odpovědnému přístupu týmu Pragmatiky se podařilo propojit tradiční veletrh s novou online formou a reklamní kampaní. To se povedlo v maximální možné míře,” shrnuje Pavel Dvořák z Odboru školství Magistrátu hl. m. Prahy.
Rozsah práce:
výzkum, strategie, kreativní koncept;
spolu tvorba aplikace a webu;
online, offline a outdoor reklama;
komplexní zajištění tvorby obsahu;
6 měsíců správy sociálních sítí;
Výsledky:
52 000 návštěvníků veletrhu, o 57% vyšší návštěvnost veletrhu
11 000 stažení aplikace, . 3. nejstahovanější aplikace na AppStore v době veletrhu, 1. v kategorii vzdělávání;
90 000 návštěv webu
Projektový ředitel: Jakub Jarolímek, David Řehořka (Vertical Production)
Projektové manažerky: Šárka Dvořáčková, Magdaléna Petrášová
Kreativní ředitelka: Lucie Mocková
Manažerka AV týmu: Kateřina Adámková
Grafická designérka: Adile Abljalimova
Schola Pragensis je tu s námi od devadesátých let a každoročně provází desítky tisíc studentů výběrem střední školy. Její tradiční formát zaspal dobu a hlavně dnešní – zcela digitální – generaci Z. Pragmatika tak ve spolupráci s Mediálním domem Preslova dala minulému ročníku veletrhu (11/2022–03/2023) novou tvář. Vytvořili jsme zcela nový digitální prostor s dokonale propojeným ekosystémem komunikace. Výsledky? Ohromující.

Digitální ekosystém: nejkratší cesta ke generaci Z

Od začátku fungování Schola Pragensis měl koncept jednotný a jednoduchý vzorec: dostat studenty skrze školy na podzimní veletrh, tradičně konaný v pražském Kongresovém centru. Tam si měl každý najít svou vysněnou školu a je hotovo. Ale co pak? Komunikace skončila. Schola Pragensis s dnešní mladou generací ztratila signál.
Aplikace Schola Pragensis
Aplikace 
Schola Pragensis
V Pragmatice jsme proto v roce 2022 vymysleli koncept komplexního ekosystému, který deváťáky a jejich rodiče doprovázel doslova na každém kroku. Náš široký media mix zahrnoval aplikaci, web, sociální sítě, newsletter, PR články, a reklamu v online, outdoor i tiskových médiích.

CLV reklamní citilight v pražském metru
Reklama
v pražském metru
Aplikaci a web jsme ve spolupráci s 200solutions vybudovali od nuly. Digitální platformy jsme vytunili katalogem všech pražských středních škol, profesním testem, mapou fyzického veletrhu a spoustou videí od Vertical Production o výběru střední a jednotlivých zaměřeních.

A výsledky? Nový web přivítal 90 tisíc návštěv a aplikace zaznamenala 11 tisíc stažení, což ji udělalo třetí nejstahovanější aplikací na App Store a první v kategorii vzdělávání. Za nás to vypadá, že digitální cesta ke generaci Z zkrátka funguje.

200 solutions a Pragmatika vyvinuli web
Web pro žáky 
a rodiče

Studenti studentům

Díky naší komplexní analýze víme, že se deváťáci na rady ohledně výběru střední školy, a hlavně na praktické záležitosti nového startu na střední, často ptají starších středoškoláků. Vymysleli jsme tak pro Scholu Pragensis nový kreativní koncept #kryjemtizada, a za zažitou značku postavili opravdového středoškoláka, skutečného parťáka, který chápal jejich opravdové problémy a dokázal je provést všemi důležitými kroky – jednoduše jim mluvil z duše.

„Pro přesun komunikace do digitální sféry bylo třeba zapojit skutečné tváře středoškoláků, na které se bude mladá generace moci kdykoliv obrátit - tak jako na tradičním, fyzickém veletrhu Schola Pragensis. Skrz nový kreativní koncept #kryjemtizáda jsme vytvořili bezpečný prostor pro každou otázku, a za pomocí rozmanitého obsahu provedli studenty celým procesem výběru střední. A to vše zkušenou cestou dnešních deváťáků,“ říká Lucie Mocková, kreativní ředitelka agentury.

V dílně našich partnerů Vertical Production vznikly desítky videí o výběru zaměření a procesu výběru střední od a do z. Všechny tipy, triky, rady, a zkušenosti byly studentům k dispozici v aplikaci, a pravidelně i na sociálních sítích, které jsme 6 měsíců plně spravovali.

Desítky videí 
od Vertical Production

Návštěvnost jako tři plné O2 arény

Vrcholem celé komunikace škol a studentů zůstal tradiční fyzický veletrh Schola Pragensis. Tentokrát jsme mu ale výrazně pomohli nově nasazenou komunikací a návštěvnost byla obrovská. Během tří dnů do Kongresového centra přišlo 52 tisíc návštěvníků, což jsou pro představu tři po strop naplněné O2 arény. Ve srovnání s dobou před pandemií (2019) je to zhruba o 19 tisíc návštěvníků více.

Do Kongresového centra Praha jsme dostali 52 tisíc návštěvníků.
52 tisíc
návštevníků
Pro mladé je výběr střední školy životně důležité rozhodnutí. Díky našemu know-how o generaci Z jsme představili nový koncept veletrhu Schola Pragensis, který doprovází deváťáky celým procesem výběru. S novým ekosystémem komunikace jsme chtěli docílit jediného - aby si našli školu, která je bude bavit. A povedlo se. Veletrh trhal rekordy a na nové školy jsme dovedli desítky tisíc studentů,“ říká Jakub Jarolímek, ředitel agentury Pragmatika.
Ředitel agentury Jakub Jarolímek na tiskové konferenci Schola Pragensis
Tisková 
konference
Nechcete ztratit signál s mladou generací? Domluvme si spolu nezávaznou schůzku, a proberme, co vás zajímá nebo co právě teď nejvíce letí. Rádi se s vámi spojíme na kontaktu níže.

Jsme tu pro Vás!
Proberme to rovnou!
+420 602 244 003
jarolimek@pragmatika.cz
Pojďme na to!
Jakub Jarolímek z Pragmatiky
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram