„MHMP komunikuje s řediteli, učiteli, rodiči a pak samozřejmě i s žáky. Mladí dnes ale mluví úplně jiným jazykem, takže jsem rád, že jsme na vedení Prahy školské mohli spolupracovat s Pragmatikou." říká o spolupráci Pavel Dvořák z odboru školství Magistrátu hl. m. Prahy.
Praha školská vznikla jako projekt
Magistrátu hl. m. Prahy. Základ platformy tvoří webové stránky, které ve formě článků upozorňují na aktuality ze světa vzdělávání. Na své si tu proto přijdou jak ředitelé a učitelé, tak rodiče.
K webu časem přibyly stránky na sociálních sítích YouTube, Facebook a Twitter, současné X, o něco později také
na Instagramu. Právě ten se měl stát studentskou větví platformy. Stávající správce však
nevěděl, jak mladé oslovit, a tak zůstal účet téměř neaktivní. Přišli jsme proto s konkrétním plánem na zlepšení, který se provozovatelům projektu zalíbil natolik, že správu sociálních sítí, tvorbu obsahu a následně management celé Prahy školské svěřili do našich rukou.
Naši primární cílovou skupinou byli středoškoláci a sekundární žáci druhého stupně základní školy, v obou případech z Prahy či Středočeského kraje. Jelikož mají tito mladí lidé rádi formát krátkých videí, nahradili jsme jimi do té doby statické příspěvky. Rozhodnutí se vyplatilo – reely dosáhly více jak 2 a čtvrt milionu zhlédnutí.
Videa moderovali studenti, kteří se svými vrstevníky sdíleli novinky, tipy a inspiraci ze studentského života v hlavním městě. Co nevěděli sami, na to se vyptali v tematických anketách. Sekvence jsme publikovali jak na stránce, tak v rámci pětiměsíční reklamní kampaně, která nasbírala téměř 6 milionů zobrazení. Přesné zacílení nám umožnilo mluvit ke statisícům mladých lidí, pro které byl obsah relevantní.
Prostřednictvím reelů jsme studenty seznámili i s tím, co se děje pod hlavičkou Prahy školské na ostatních sociálních sítích. Například z
videopodcastu na YouTube jsme připravili sérii výstřižků, které sledující mnohdy zaujaly natolik, že shlédli celou epizodu. Tímto způsobem jsme
propojili jednotlivé větve platformy a ještě podpořili efektivitu komunikace.
„Neskutečně nás bavila také spolupráce s Mediálním domem Preslova. Do tvorby byli zapojení studenti
Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia, kteří měli roli
moderátorů, kameramanů i střihačů. Obsah díky tomu působí autentičtěji a videa mluví ke sledujícímu jazykem, jemuž mladí rozumí,“ dodává manažerka projektu
Šárka Dvořáčková.