Studentská platforma Magistrátu hl. m. Prahy oslovila statisíce mladých

Marketingová strategie
Projektové vedení
Sociální sítě
Tvorba obsahu
Ukázka tvorby z projektu Praha školská. Na obráucích YouTuber Peca, mladá vědkyně a Marie Šimůnková z Nekrachni.

Průvodce pražským
studentským životem

„MHMP komunikuje s řediteli, učiteli, rodiči a pak samozřejmě i s žáky. Mladí dnes ale mluví úplně jiným jazykem, takže jsem rád, že jsme na vedení Prahy školské mohli spolupracovat s Pragmatikou." říká o spolupráci Pavel Dvořák z odboru školství Magistrátu hl. m. Prahy.
Rozsah práce:
komunikační strategie;
kreativní koncept;
1 rok správy sociálních sítí;
5 měsíce reklamní kampaně na Instagramu;
komplexní zajištění produkce.
Výsledky:
2,26 milionu organických zhlédnutí;
5,83 milionu zobrazení reklamy;
250 000 oslovených účtů;
36krát větší počet sledujících;
3 spolupráce s influencery;
přesné zacílení na mladé.
Projektový ředitel: Jakub Jarolímek
Projektová manažerka (SMM): Šárka Dvořáčková
Manažerka AV týmu: Kateřina Adámková
Portál Praha školská přináší užitečné informace nejen pedagogickým pracovníkům, ale také žákům a jejich rodičům. Na sociálních sítích se ovšem mluvilo výhradně řečí dospělých, obsah neuměl mladé zaujmout a relevantní příspěvky zmizely v propadlišti dějin. Změnili jsme proto tón i vizuální podobu komunikace a zaujali 250 tisíc uživatelů Instagramu.

Koukněte 
na videa

Středobod pražského školství

Praha školská vznikla jako projekt Magistrátu hl. m. Prahy. Základ platformy tvoří webové stránky, které ve formě článků upozorňují na aktuality ze světa vzdělávání. Na své si tu proto přijdou jak ředitelé a učitelé, tak rodiče.
K webu časem přibyly stránky na sociálních sítích YouTube, Facebook a Twitter, současné X, o něco později také na Instagramu. Právě ten se měl stát studentskou větví platformy. Stávající správce však nevěděl, jak mladé oslovit, a tak zůstal účet téměř neaktivní. Přišli jsme proto s konkrétním plánem na zlepšení, který se provozovatelům projektu zalíbil natolik, že správu sociálních sítí, tvorbu obsahu a následně management celé Prahy školské svěřili do našich rukou.

Ukázka obsahu z Instagramu Praha školská
Obsah pro 
studenty

Efektivní komunikace

Naši primární cílovou skupinou byli středoškoláci a sekundární žáci druhého stupně základní školy, v obou případech z Prahy či Středočeského kraje. Jelikož mají tito mladí lidé rádi formát krátkých videí, nahradili jsme jimi do té doby statické příspěvky. Rozhodnutí se vyplatilo – reely dosáhly více jak 2 a čtvrt milionu zhlédnutí.
Videa moderovali studenti, kteří se svými vrstevníky sdíleli novinky, tipy a inspiraci ze studentského života v hlavním městě. Co nevěděli sami, na to se vyptali v tematických anketách. Sekvence jsme publikovali jak na stránce, tak v rámci pětiměsíční reklamní kampaně, která nasbírala téměř 6 milionů zobrazení. Přesné zacílení nám umožnilo mluvit ke statisícům mladých lidí, pro které byl obsah relevantní.
Prostřednictvím reelů jsme studenty seznámili i s tím, co se děje pod hlavičkou Prahy školské na ostatních sociálních sítích. Například z videopodcastu na YouTube jsme připravili sérii výstřižků, které sledující mnohdy zaujaly natolik, že shlédli celou epizodu. Tímto způsobem jsme propojili jednotlivé větve platformy a ještě podpořili efektivitu komunikace.
Ukázka tvorby Instagramu Praha školská
Statisíce
zhlédnutí

V řeči studentů

„Neskutečně nás bavila také spolupráce s Mediálním domem Preslova. Do tvorby byli zapojení studenti Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia, kteří měli roli moderátorů, kameramanů i střihačů. Obsah díky tomu působí autentičtěji a videa mluví ke sledujícímu jazykem, jemuž mladí rozumí,“ dodává manažerka projektu Šárka Dvořáčková.

Na platformě Praha školská probíhala také propagace veletrhu středních škol Schola Pragensis. Pragmatika dostala za úkol přilákat na akci co nejvíce deváťáků z Prahy i okolí. Zjistěte, jak jsme se s touto výzvou vypořádali, v případové studii.
Jsme tu pro Vás!
Proberme to rovnou!
+420 602 244 003
jarolimek@pragmatika.cz
Pojďme na to!
Jakub Jarolímek z Pragmatiky
Pragmatika s.r.o., Preslova 72/25, Praha 5, IČO: 17289904
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram