V září roku 2022 oslovili Pragmatiku makeři z pražského Next Zone. Jejich fanoušky na sociálních sítích jsme zaujali prostřednictvím 15 krátkých videí a dalšího audiovizuálního obsahu s tématem novodobých technologií a studentského života. Pronikli jsme do komunity kutilů a zvýšili počet mladých lidí, kteří profesionální smíchovskou dílnu navštěvují.
Hlavy plné nápadů
Multifunkční prostory Next Zone vznikly přestavěním nevyužívané části Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia. Moderní vybavení makerspace a kancelářské prostory využívají studenti z Prahy i okolí. Od začátku roku 2023 přibyly workshopy a studentské akce, které probíhají v event space – industriálním konferenčním sále.
Next Zone tvoří inspirativní zázemí, díky němuž mohou mladí lidé rozšířit své znalosti, zdokonalit se ve vybraných dovednostech a pracovat na svých projektech. Nabízí množství ojedinělých způsobů, jak se rozvíjet. Makeři chtěli tyto možnosti sdílets podnikavými studenty z ostatních škol, a tak se obrátili na Pragmatiku.
Studenti na akci v Next Zone
Digitální nástěnka
Makeři za námi přišli s konkrétním zadáním: přilákat cílovou skupinu na stránku Next Zone na Instagramu. Okamžitě jsme se proto pustili do výzkumu a propagační strategie. Během analýzy jsme zjistili, že členové komunity jsou tvořiví, podnikaví a plní nápadů. Mnohdy jim ale chybí profesionální zařízení i samotný prostor pro seberealizaci. Next Zone představoval řešení obou jejich problémů, stačilo jim příležitost ukázat.
Pro komunikaci jsme zvolili formu krátkých zábavných videí, která natočil náš interní audiovizuální tým. Průměrný dosah příspěvků se díky nim 8krát znásobil. Sledující jejich prostřednictvím poznali „domácí“, poslechli si o radostech i strastech ostatních makerů a nahlédli do běžného provozu dílny. Feed, který jsme proměnili v digitální nástěnku, doplnily interaktivní ankety ve stories a doprovodné propagační materiály s brandovou identitou. Mezi ty patřily i registrační formuláře na akce pro studenty, kterých během 7 měsíců spolupráce v Next Zone proběhlo více než 30.
Prostřednictvím všech těchto nástrojů se nám podařilo zvětšit fanouškovskou základnu o 61 %.
Makeři v Next Zone
Součástí komunity
„Next Zone nám přirostl k srdci už na prvním meetingu. Pronikli jsme do světa makerů, abychom porozuměli tomu, co dělají a co je baví. Spolupracovali jsme s nimi na tvorbě audiovizuálního obsahu na Instagram, časem i na LinkedIn. Na sociálních sítích jsme tak získali nové fanoušky a hlavně přímo do Next Zone přivedli mladé nadšence,“ komentuje výsledek ředitel Pragmatiky Jakub Jarolímek.
Chcete zaujmout šikovné mladé lidi? Domluvte si s námi nezávaznou schůzku a zjistěte, jak upoutat pozornost nové generace. Kontaktujte nás níže.